Objevte nový způsob hledání inovativních a kreativních řešení vašich problémů – TRIZ!


TRIZ – intenzivní 2 denní kurz vás naučí používat sadu nástrojů pro analýzu potenciálu produktu (či služby) a pro jejich následnou radikální inovaci.

TRIZ je vědecky propracovaný, strukturovaný přístup k řešení problémů kreativními technikami s cílem nalézt koncepty pro zdokonalení daného produktu či služby. Pomocí analýzy světových patentů popisuje TRIZ použité koncepty řešení a nabízí inspiraci pro inovaci vašeho konkrétního produktu.

Metodu TRIZ použivají firmy jako NASA, Siemens, General Motors, Procter and Gamble, BMW, Schneider Electric a mnohé další. Metodu lze aplikovat v každém průmyslovém odvětví a v každém oboru služeb. Výhodou metody TRIZ je přístup, který místo hledání menších, konzervativních změn nabízí radikální inovační změnu.

Kurz provází účastníky výkladem s četnými příklady a interaktivními simulacemi pro získání praktické zkušenosti.

TRIZ

Naučíte se

  • Co je to TRIZ a jak pomáhá řešit problémy.
  • Spojení „Inovací, vašeho řešení a potřeb zákazníka“.
  • Poznat kontradikce – rozpory v požadavcích – jak s nimi pracovat?
  • Fyzické kontradikce a technické kontradikce – jak je řešit?
  • Uvažování „v čase a rozsahu“.
  • Kompletní proces řešení problému pomocí TRIZu.
  • Vytvořit funkční model systému a používat jej pro identifikaci a řešení rozporu.

Procvičíte si nástroje TRIZ, jako jsou

  • 40 invenčních principů TRIZu pro práci s kontradikcemi
  • Trendy technické evoluce a predikce inovačního vývoje
  • Funkční analýza a zvyšování ideality řešení
  • Kreativní techniky TRIZu
  • Myšlení v čase a rozsahu – 9 boxes
  • Využití zdrojů

Dostupné termíny