Smrtelná kombinace a ziskovost

Firmám rostou přímé náklady na produkty v důsledku nárůstu cen energií, materiálů, růstu přímých mezd, daní a ekologických poplatků. Mnoho firem je pod tlakem poklesu poptávky a tlaku na ceny od zákazníků a konkurence. Smrtící kombinace tlaku na ceny, propadu poptávky a nárůstu nákladů, vede k poklesu ziskovosti produktů řádově v desítkách procent. Přičemž vlastníci firem tlačí management k udržení ziskovosti produktu.

tlak na ceny + pokles poptávky + zvýšení nákladů = pokles zisku na produkty

Tradiční přístupy nejsou dostatečně účinné

Firmy skokový pokles zisku řeší např. zvyšováním cen pro zákazníky. Hledají i jiné cesty, např.  tlak na kompenzace přes dotace, ale i snižováním přímých nákladů tradičními firemními metodami (Lean, Kaizen, tlakem na dodavatele, propouštěním, omezením investic, prodloužením doby splatnosti dodavatelům atd.).

Problémem pro firmy je, že tyto tradiční přístupy přináší nákladové úspory řádově v jednotkách procent a mají svoje limity. Jenomže firmy potřebuji snížit náklady o desítky procent. Druhým problémem je, že firmy neví, jakými metodami by mohly dosáhnout tak radikálního snížení přímých nákladů na produkty.

Problém a jeho řešení

Problémem firem je jak spolehlivě a efektivně snížit přímé náklady na produkty, například, o 30 % a přitom nejít do rizika reklamací, odporů dodavatelů nebo nepřiměřených investic.

 

Řešení: Design to Cost

ICG-Capability má ucelenou metodiku, jak snížit přímé náklady na produkty. Metodika je ověřená na mnoha projektech v průmyslových firmách v Evropě. Pro dosažení radikálních úspor nákladů v rámci Design to Cost kombinujeme několik přístupů Product design to Cost, Design to Cost a Design to X, Relokaci procesní (díly) ale i funkční (přesun součástek).

 

 

Borcad ušetřil desítky mil. CZK

Společnost Borcad s.r.o. je český výrobce sedadel 1. a 2. třídy pro evropské dodavatele vlakových souprav. Jedná se o dlouhodobého klienta ICG – spolupracujeme už více než 10 let. Skrze inovace a jedinečný design jsme tomuto klientovi pomohli stát se špičkou v odvětví zdravotní a kolejové techniky. Nyní však byla firma donucena se seriózně podívat na klesající ziskovost svých produktů. Firma spustila projekt Design to Cost na vybraného představitele, s cílem snížit přímé náklady o 40 %.

Projekt Design to Cost

V rámci projektu jsme díky aplikaci Design To Cost společně s multi-profesním týmem snížili přímé náklady na sedadlo řádově o desítky procent, a to i při zachování funkční kvality a spolehlivosti produktů. Během 10 měsíců trvání projektu se podařilo vyvinout, otestovat a validovat u zákazníka řešení s takovým finančním přínosem, jakého procesním zlepšováním není možné dosáhnout. Poskytli jsme metodiku, trénink, vedení projektu a spoluřešitelství.

 

Přínosy Design to Cost

  • Úspory nákladů na produkt:
  • Materiálové náklady: – 23%
  • Počet dílů                     – 50%
  • Montážní náklady:     – 50%
  • Funkce:                        zachovaná
  • Bezpečnost:                zachovaná
  • Validace:                     crash testy, akceptace   zákazníky, dodavateli, controllingem

Pro zájemce o akademii Design to Cost budou připraveny nové termíny se začátkem v únoru 2025.